Vinter/Vår

Vinter/Vår

lördag 19 januari 2013

Från mitt nya blogg-hörn

Sitter uppkrupen i vår nya soffa. I kväll var det jag som var snabbast att ta divan-hörnet. Känns som det kommer att bli en tävling dit varje kväll. För i dag har vi flyttat hela bohaget från lilla lyan på tredje våningen till den lite större lyan på tredje våningen. Svettigt trots många minusgrader och garanterat träningsvärk i morgon. Men nu står lådorna här och väntar på att bli uppackade. Köket är nästan uppackat. Mycket fler skåp och lådor än i andra lyan men redan fullt överallt. Märkligt!

Oliver och Johan packar ner

Köket fullt av flyttkartonger

Johans föräldrar kom och hjälpte till med lite av varje

Johan med bror och pappa bar de tunga grejerna...
...medan jag och Annika siktade in oss på de något lättare

Bara att montera ihop allt igen...

Självklart har vi ätit lite under dagen. Men vi har gjort det lätt för oss. Till lunch åt vi korv i bröd och smörgåsar på surdegsbröd från Falans Bakeri i Falköping. Supergott!

I kväll blev det Tikka Masala på kycklinglårfilé och färdig sås på burk. Bara att fräsa kyckling, lök och sockerärtor och sedan koka några minuter med såsen. Servera med ris och lite grönsaker, typ spenat och tomat, om man känner för det. För att sedan krascha i soffan!



Godare än det ser ut på bild

Lite smågodis och P3-guld på TV. Känner mig verkligen gammal och grå när jag tittar på det. Jaja... kommer i alla fall sova gott i natt!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt då man äntligen flyttat. Det är ett tufft jobb : ) kramar från Hjo Sofia

Anonym sa...

roligt för er o ni fick bra hjälp av Oliver såg jag . finns det hiss i huset? Lycka till Kram

Victorias Provkök sa...

Kul med flytt;)
Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

Remsan sa...

Det är helt galet vilken träningsvärk flyttlass kan ge en. Vi hjälpte ett par kompisar flytta som ni, från tredje våningen till tredje våningen. Ett hus emellan, alltså ingen flyttbil. Jag kunde knappt sätta mig eller lyfta kaffekoppen på ett par dagar.
Men det är så kul när det är en själv som flyttar!

matmedmera sa...

Sist flyttade vi var för 10 år sedan och jag lovade mig själv att det ska dröja många år till nästa flytt. Nu har det gått 10 år, känns lite trång men en vuxen son flyttar ut när som helst...

Charlotta sa...

Åh, vad mysigt! Du har ju dessutom allt det roliga kvar - att inreda stället. Underbart!

Amy's piece of cake sa...

Att flytta är både roligt men ack så jobbigt fysiskt.... minns när vi flyttade till huset... tungt att bära och jag hade rätt så kraftig träningsvärk i säkert 3 dagar, hu!

Skönt att det är över nu då... det roligaste återstår: att möblera :)