Vinter/Vår

Vinter/Vår

söndag 3 juli 2011

Mannerström x2, fast ändå inte

Igår hade vi en härlig slappardag. Var tropisk värme och det gick inte att göra något i nåt vidare tempo. Lika varmt inomhus som utomhus.

Till frukost åt vi en sommarfräsch Smoothie. Naturell yoghurt, färska jordgubbar, nektarin och banan. Mums!!


Vi tog en shoppingtur med bilen. Köpte mig en mixerstav med extra allt som jag fick pengar till av mamma och pappa i födelsedagspresent. Tack fina föräldrar!! Nu är den inhandlad. Resultat av allt mixande kommer framöver.

När vi var i Sisjön passade vi på att besöka Mannerströms nya saluhall. Den ligger i ett av köpcentren och har en stor disk med massa goda läckerheter. Kött, grönsaker, färdigrätter, ost och choklad mm. Vi köpte inget men bestämde oss för att äta lunch i restaurangen. Johan åt klassisk pytt i panna och jag åt en vegetarisk getostlasagne. Till lasagnen serverades en ljummen supergod sallad på sockerärtor, rädisor, stjälkselleri, bondbönor och rödlök. Härlig miljö och trevlig personal.

Vi var även på jakt efter en ny cykel till mig men hittade inget bra men tror jag börjar närma mig och veta vad jag vill ha. En stabil damcykel med cykelkorg.

Kvällen tillbringade vi latande i soffan. Önskar mer än någonsin att vi hade en balkong i alla fall. Tog en promenad. Lite mer fläktande än i lägenheten.... men puh!!! Var är regn o åska??

Söndag och inte många fler knop idag skulle jag tro. Måste ju börja varva ner inför semesterlunken:). Blir ännu en het dag verkar det som. Sovmorgon och sen frukost avklarad. Har även bokat bord för att fira starten av semestern nästa lördag. Blir ett efterlängtat premiärbesök på Sjömagasinet på lördag kväll. Spännande!! Återkommer med recension.

Ha en skön söndag!!!
***

6 kommentarer:

Mårtenssons kök sa...

Skönt med slappa söndagar utan krav. Visst behöver man inskolas i semesterlunken:)

Cupcakesfluffan sa...

Har de en ny saluhall där, det har jag helt missat, måste ta och kika på det nästa gång vi är i Sisjön

Remsan sa...

Självklart måste du ha en rejäl damcykel nu. Inom inte alltför lång framtid kommer du ju ha sällskap där bak ;-) Till bebismaten kommer även din nya mixerstav väl till pass. Fast jag har inte bara använt min till det. Jag mixar så mycket såser och röror med den så det är nästan inte klokt. Majo blir helt klart bäst med mixerstav.
Jag måste försöka härda ut 2 v till på jobbet... Är så tungt innan semestern så man tror knappt man pallar en endaste dag till.

Caroline sa...

Sv: Åh, det ska jag allt ta och göra! :)

Matarkivet sa...

Slappedagar är bara bäst, hade själv en igår, ger en så mkt energi. Hoppas ni får trevligt på Sjömagasinet, dit vill jag också!

charlotta sa...

Cool! Ser fram emot rapport från Sjömagasinet, även om jag inte äter fisk :=)