Vinter/Vår

Vinter/Vår

lördag 2 juli 2011

Ingen rock´n roll för oss i helgen

Känns som evigheter sedan vi bara var hemma en helg. Sååå skönt!! Inga större planer. Synd att man inte har en uteplats att glassa på.... Lika varmt inne som ute. Typ 25 grader.... puh....

I går när jag kom ut från jobbet sprang jag på min kollega och granne Ida. Liftade med henne hem via ICA. Fick även tips om vad vi skulle äta till kvällsmat: Ceasarwraps. Underbart att slippa tänka ibland. Tack Ida!!

I korgen landade tortillabröd, kyckling, bacon, sallad, färskpotatis och ceasardressing. Fick även rekommenderat vilket märke på dressing som var bäst.

Kokte potatis som hann svalna i kylen, stekte kyckling och bacon. Skivade tomat, rädisor, salladslök och strimlade sallad. I wrapsen, rulla ihop och mumsa! Johan tog en kall öl och jag drack en BEO Apple Green Tea.

Vi bestämde oss för att gå på bio. Tog spårvagnen till stan och promenerade förbi Ullevi där ca 56000 fans var på väg in för att lyssna på Iron Maiden. Inget för mig. Denna helgen är ju en riktig hårdrockshelg med Big Four på söndag med Metallica, Megadeth, Slayer och Anthrax. Hade väl kunnat tänka mig se Metallica men inte så mycket för de andra banden. Metallica såg jag när de var här senast 2004.

Filmen vi såg var Kronjuvelerna. Bra, lite annorlunda film. Blandning av skratt och tårar. Björn Gustafsson hade en skojig roll. Även Timbuktu var med på ett hörn. Fina miljöer i en flytande och obestämd tid. Helt ok och sevärd!
***

9 kommentarer:

Pernilla sa...

du hittade ju på någonting riktigt mumsigt till fredagsmyset :) själv åt jag på pizza hut med svärfar. (ja, jimmy var också med såklart)

galet mycket folk det var på stan igår, jag blev alldeles matt efter några timmar, jag trivs nog bäst i mölndal där jag kan sitta och lukta på blommorna under korkeken...

hoppas du inte smält bort i hettan idag och att ni får en fortsatt lugn & skön helg!

Kim sa...

Gött! Men, vilken är den bästa dressingen då? ;)

karin - trattoria sa...

sv; tack! pappa mår bra under omständigheterna, kan pusta ut lite efter tre månaders tippande på tå. Idag beger vi oss till Italien, underbart!
Ha det fint :)
kram Karin

Anonym sa...

Så vacker mat! ;)

// Ida

tina sa...

Caesarwraps! Smart sätt att äta sallad utomhus, det här ska jag nog testa i picknickkorgen i sommar!
:-D

Mårtenssons kök sa...

Kan inte mer än hålla med tina, smart sätt! Nej, sån tung hårdrock går inte riktigt hem här heller, har just hört en snutt från tv.n...

Matarkivet sa...

Verkligen perfekt picnicmat, låter riktigt gott!

Anonym sa...

Vad gott det såg ut! Vilken dressing är bäst får du genast tala om så jag vet vilken jag ska köpa?
Underbar sida har du!

Fru Reija sa...

Ja jag var ju där i Götet och såg Big 4... Metallica var klart bäst !