Vinter/Vår

Vinter/Vår

måndag 4 juli 2011

Glass med fisksmak

Ärligt talat?! Kan det vara gott? Glass som smakar fisk?! Nä, det kan jag aldrig tänka mig!! I kväll hamnade jag på en spontan middag hos en kollega och granne. Väldigt praktiskt. Börjar bli en vana att jag får skjuts hem från jobbet och dessutom mat på det ikväll.

Vi drog fram Idas lilla söta mini-grill och grillade hamburgare. Gjorde cole slaw på färsk vitkål, morot, vitlök och creme fraiche. Sallad, tomat och lite getost i hamburgaren och rostade färskpotatis till. Är sååå jobbigt att inte få plats med så mycket mat.

Till dessert köpte vi "lyx-glass". Ben & Jerry Phish food. Trodde jag läste fel först men det var fiskar i glassen. Fast det var ju chokladfiskar som tur var. Chokladglass med marshmallows och kolasås. Och chokladfiskar! Smakade såå gott!!


Tack Ida och Frida för en trevlig och smarrig kväll! (ska vi säga kl 16 utanför jobbet i morrn också??)
***

9 kommentarer:

Mårtenssons kök sa...

Inte illa med privat chaufför och egen kock dessutom:)
Ben & Jerrys glassar går verkligen utanpå det mesta, har nog inte smakat någon "icke-god" hitintills.

Cupcakesfluffan sa...

Den glassen har jag ännu inte testat, men den kan inte vara annat än tokgod liksom :-)

Erka Perka sa...

Tänkte ett tag att du kanske skulle komma till att det var "Blåfisken"-glass. men det hade nog inte varit något vidare så jag läste med lättnad att det var chokladfiskar. :-)

Trevlig sommar!

Remsan sa...

Härligt att du blir lite "bortskämd" i ditt tillstånd :-D
Jag började också fundera hur knasig den där glassen skulle vara. Även en fisktok som jag blev lite skeptisk, men det här lät ju farligt gott.

Lisa sa...

Phish food är det absolut godaste B&J-glassen. :D Mmmm. :) Men getost på hambugare å coleslaw slår all glass i världen. :)

Matarkivet sa...

Jag älskar Ben & Jerry-glass, men vem gör inte det?! Har dock aldrig vågat prova just phish food för att jag inte riktigt vetat vad den smakar... :)

Lovisa sa...

MÅnga härliga recpet du har på din blogg !!

Nina Sommar sa...

Blev lite orolig där en stund. Som den "glasstaliban" jag är skyr jag udda smaksättningar, men choklad är favoriten så den här måste jag testa.

Kim sa...

B&J - oslagbart! Har inte testat phish food... än.