Vinter/Vår

Vinter/Vår

fredag 29 juli 2011

En härlig sommarkväll

Ja, Ida. Du såg rätt! Jag hade en flaska vitlöksolja från Gunnarshögs Gård. En vän som uppmärksammat att vi inte hann med något besök på Gunnarshög hade köpt med sig vitlöksolja och kallpressad rapsolja till mig när de besökte oss i stugan förra veckan. Nästa österlentur ska vi hinna med ett besök.

Christina är en av mina "längsta" vänner. Vi har känt varandra sedan vi var små och har gått i grundskolan ihop. Vi försöker få ihop en träff när jag är hemma men inte alltid så lätt. Nu fick vi till en härlig grillkväll tillsammans. Hon hade med sig sin sambo och sina tre pojkar. Max och Malte var badsugna efter maten så vi tog en promenad till stranden.


Johan och Patrik ser inte alls lika badsugna ut. Ljummet i luften, havet låg nästan spegelblankt men vattnet var lite för kallt. Lagom att doppa tårna i.

En underbar kväll med fantastiskt fina färger. Jag älskar denna strandremsan. Hanöbukten. Man kan se Kivik och Stenshuvud på ena hållet och på andra Åhus och Blekinge om det är riktigt klart väder.
***

5 kommentarer:

J:an sa...

åh vad tyckte du om oljan nu då, smakade den ok? /Christina

Michael sa...

härliga bilder från kvällspromenaden. sköna färger.

MÅ Gott sa...

Vilka härliga bilder!

Remsan sa...

Vilket smultronställe!
Jag är en riktig badkruka. Jag vill ha både varmt på land och i vattnet för att jag ska ens fundera på att doppa mig...

Therese sa...

Tack för trevliga Österlentips, det hör liksom sommaren till att sticka dit. Har hört mycket om Fridens pizzeria men aldrig varit där, har du?