Vinter/Vår

Vinter/Vår

torsdag 5 maj 2011

Go o glá, kexchoklad

Kexchoklad är väl kanske det choklad som jag väljer först i godishyllan. Påminner mest om belöningen av ett avklarat Göteborgsvarv.

Kunde dock inte motstå att testa dessa nya smaksättningar. Hallon, Blåbär och Banan/Choklad. Hallon har jag inte hunnit smaka ännu men de två andra var väl helt ok även om jag kanske inte kommer rusa tillbaka och köpa dem igen. Jag föredrar ren choklad som helst är fylld med lite klet och nötter. Typ snickers, plopp, geisha och center.

Har ni smakat? Vad tycker ni? Någon annan ny chokladnyhet som bör testas?

***

8 kommentarer:

Michael sa...

utan att ha testat så vågar jag påstå att banankexchoklad är min favorit. :) men helst utan göteborgsvarv.

Mor-Mia sa...

Oj, har det kommit ytterliggare smaker från kexchoklad!

Sarah sa...

Smakade Hallon igår, ingen favorit, smakade konstgjort. Originalet är nog ändå bäst =)

Sandra sa...

Jag har smakat alla tre... Tycker nog blåbär var godast. Fast helst väljer jag kexchoklad mörk! Den är min favvo! :)

Remsan sa...

Oj, vad många smaker den kommit i. Jag tillhör de där torrbollarna som nästan aldrig äter godis. Jag blir aldrig sugen. Svagare för snacks.

Mårtenssons kök sa...

Har helt missat detta, men får nog säga att vi båda föredrar förmodligen vanliga Kexchokladet...

Diana sa...

banan e godkänd, hallon å choklad e kanongod... men blåbär... nä den får stå kvar i hyllan... den va INTE god...

Helena sa...

Har inte testat dem ännu, (förutom blåbär) men jag håller med dig, gillar hellre typ choklad med klet i... ;P