Vinter/Vår

Vinter/Vår

torsdag 29 juli 2010

Tårta med säsongens bär

Ännu en dag fylld med aktiviteter. Jag åkte tillsammans med mina föräldrar en guidad tur på Helge å. Mycket intressant och fint. Några små regnstänk men förstått att det varit värre på andra ställen i landet.

Ikväll grillade vi här i stugan tillsammans med lillebror med sambo och min morbror m familj. Till kaffet hade jag gjort en supersmaskig tårta. Såg receptet i någon tidning och lagt det på minnet.

2 färdiga marängbottnar
3 dl vispgrädde
5 dl grekisk yoghurt
1,5 dl florsocker
massor av färska bär

Vispa grädden och blanda med yoghurt och florsocker.
Lägg hälften på en botten. Skiva jordgubbar och lägg ovanpå gräddblandningen. Lägg på den andra marängbottnen och resten av grädden. Toppa med massor av bär. Jag hade hallon och stora blåbär. Supersmaskigt!!


2 kommentarer:

charlotta sa...

det låter grymt gott med yoghurt i tårta, det har jag aldrig provat!

nu är det min tur att åka på snabbvisit till skåne - ska ner till helsingborg där vi har sommarställe. ska bli underbart att komma ner till skåne igen!

hoppas du får en fin helg!

Johanna sa...

Fräscht och gott ! Måste provas, ha en skön helg !!